zaterdag 21 januari 2017

workshop happy stampin en baby wipe!

Vandaag nog een blogpost, want afgelopen woensdag en donderdag was er weer een workshop en hebben we onder andere een kaart op verzoek gemaakt.
Een aantal dames vonden de kaart die ik op de Teamdag van Hélène had gemaakt erg leuk en wilde deze een volgende workshop graag maken.

Deze kaart had alleen een klein probleempje...

De kleine luchtballonnen hierop waren ingekleurd met stampin' markers.
Dat is prima als je allemaal je eigen stempel set en markers gebruikt, maar met 1 stempel set en 5 dames kon dat wel eens een lange avond worden! :o)

Dus...op jacht naar een manier die de kaart eenzelfde uitstraling geeft, maar veel gemakkelijker is om te maken. Die manier heb ik gevonden in de baby-wipe techniek!
Je maakt hierbij eigenlijk je eigen stempelkussen door je inkt na-vullingen te gebruiken op een babydoekje. Hierdoor kun je vele malen opnieuw een specifiek gekleurde, steeds dezelfde stempelafdruk creëren. Hieronder zie je het babydoekje met daarop de verschillende kleurtjes inkt.



Gebruik je deze als stempelkussen, krijg je dus steeds weer dezelfde afdruk!



Dit maakte de kaart veel sneller om te maken, waardoor niemand zich ondertussen hoefde te vervelen! :o)  Dit is het uiteindelijke resultaat met de baby-wipe techniek;



Hoewel deze kaart best bewerkelijk is, was er genoeg tijd voor nog een kaart en zelfs een aantal labeltjes zijn gemaakt!


Bij deze kaart heb ik het doekje met de verschillende inktkleurtjes rechtstreeks op het papier gebruikt.
Bij de labels hieronder zijn stukjes van deze achtergrondjes verwerkt.
Je kunt de baby wipe techniek dus op allerlei verschillende manieren gebruiken!


Op de kleine labeltjes heb ik tekstjes uit de gratis Sale-a-Bration sets gebruikt.
De cupcakes zitten ook in de set "Lift me up", geinig he!

Ook morgen zal ik nog een blogpost doen, want...er is soms zoveel te vertellen..! :o)

Groetjes,








Product List

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je uitleg geeft. Ik ga zoiets ook eens een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee, bedankt voor het delen

    BeantwoordenVerwijderen